Sejlerkurser

Sejlerkurser i Svendborg

Intensiv undervisning i navigation og sejlads

Herunder finder og tilmelder du dig til de kursustilbud, som du kan vælge på Svendborg Sejlerskole.

Sejlerskolene tilbyder en bred vifte af de uddannelser som man kan kvalificere sig til som fritidssejler.

Vores mål er at du som kursist får en tryg og sikker oplevelse, der gør at du kan dele og sprede glæden ved at sejle, når du selv bagefter kommer på vandet på egen hånd enten som gast eller som skipper.

Vores undervisning kombinerer teori og praksis. Du kommer ud og sejle samtidig med, at de teoretiske elementer bliver indlært.

Under duelighedskurset er du indkvarteret og sejler på vores 41 fods Beneteau sejlbåde sammen med vores trænede instruktører og de øvrige kursister.

Kurset afholdes på en uge fra mandag til fredag. Lørdag er der eksamen og du får både den praktiske og teoretiske del af duelighedsprøven med hjem

Duelighedskurser

Duelighedsbeviset er det grundlæggende fundament for alle, der vil færdes til søs i både under 15 meter.

Speedbåd Svendborg Sejlerskole

Speedbådsbevis

Speedbådsbevis er en obligatorisk prøve for mindre både, – normalt speedbåde og planende både til kystnær sejlads.

Yachtskipper af Tredje Grad

Med eksamen som Yachtskipper af Tredje Grad får du mulighed for at sejle som skipper og styrmand med større både fra 15 – 24 meter. Det giver kompetence til at sejle som fører af båden i nordeuropæisk fart samt som styrmand “på alle have”.

Yachtskipper af Første Grad

Med Yachtskipper af Første Grad udvider nu dit sejladsområde til “alle have” som fører af skib mellem 15 – 24 meter.
Kurset indeholder elementer indenfor oceansejlads, astronomisk navigation m.m.

VHF Svendborg Sejlerskole

VHF Radiocertifikat

VHF Radiocertifikat er en obligatorisk radioprøve for anvendelse VHF skibsradio ombord. Med en VHF radio kan du kontakte andre skibe, kystradiostationer som Lyngby Radio – en sikker livline for alle sejlere.

Motorpasning duelighedsbevis Svendborg Sejlerskole

Duelighedsbevis i Motorpasning

Duelighedsbevis i Motorpasning giver indsigt i dieselmotorens funktion og pasning. Giver kompetence for sejlads med skibe over 15 meter fra 100 – 750 k/w.

Svendborg Sejlerskole - Svendborg Havn

Havnemanøvrekursus

Et praktisk kursus i havnemanøvrer giver dig viden og træning i fortøjninger, brug af spring,  motor og sikkerhed for besætning og båd.

Svendborg Sejlerskole - Svendborg Havn

Langfartsskipper

Drømmer du om at komme på langfart? Så tag med på vores intensive mesterlærekursus med langfartskipperen og jordomsejleren Joakim Quistorff-Refn og få den bedste start på dit eget togt.

Instruktørkursus

Vil du gerne tjene penge på din hobby? Er du god til at lære fra dig og en haj på vandet? Så kom med på vores nye instruktørkursus, der give dig førsteklasses undervisningskompetencer og praktiske og pædagogiske værktøjer for at kunne blive sejlinstruktør

Kahyt Svendborg Sejlerskole

Indkvartering, forplejning og sikkerhed

Et af de elementer, som gør en uge på Svendborg Sejlerskole til en særlig oplevelse, er, at man bor på skibene. Vi har både lokaler og bådene placeret i den dejligste del af Svendborg Havn ved Ærøfærgen og Maritim Centers bro med udsigt over Svendborgsund og de gamle træskibe.

Sikkerhed speedbåde og sejlbåde

Ann Panduro og Niels Poulsen er, som førere af bådene, ansvarlige for, at sejladsen altid foregår i overensstemmelse med godt sømandskab. Læs sikkerhedsbeskrivelserne for sejlbåde og speedbåde i Svendborg Sejlerskole.

Drømmer du om langfart?

Sammen med jordomsejleren, foredragsholder og filosof Joakim Quistorff-Refn har vi udviklet et praktisk kursus, der ruster dig til langfart.

Du får tre døgn til havs på det tredobbelte jordomsejlerskib
S/Y Nerthus og masser af værdifuld viden og erfaringer til dit togt
.